Voorbeelden dialoogjes/geacteerde spots
Tibas Vochtbestrijding - Toast Champignon
Livo Binnendeuren - Daar is de Deur
Makkie Dienstencheques - Javel
Provincie Oost-Vlaanderen Groepsaankoop
Voorbeelden Evenementen spots
Spot 1 stem “gesproken dagblad” (Voice Over) + 1 achtergrondmuziekje.
Kenmerken:
Geen specifieke stemkeuze, enkel keuze tussen man of vrouw. (Afwisseling in de reclameblokken)
Geen keuze achtergrondmuziek, klant mag wel “richting” aangeven.
Tekst aangeleverd door klant; adaptatie, correctie en lengte op ons advies.
Formule enkel beschikbaar voor actie-spots, niet voor “algemene” naambekendheid spots.
Lokaal adres maakt deel uit van de spot.
Maximum 1 provincie - Maximum 7 dagen op antenne.
Her-montages en aanpassingen worden extra aangerekend.
Productietermijn: minimum 3 werkdagen
Ring Shopping Kortrijk Noord | Ijssculpturenfestival | Wings & Wheels
Regiospot - Offerte
Spot 1 stem “gesproken dagblad” (Voice Over) + 1 achtergrondmuziekje.
Kenmerken:
Geen specifieke stemkeuze, enkel keuze tussen man of vrouw. (Afwisseling in de reclameblokken)
Geen keuze achtergrondmuziek, klant mag wel “richting” aangeven.
Tekstvoorstel geleverd door de studio op basis van geleverde informatie klant.
Maximum 2 provincies.
Eén (1) her-montage, aanpassing of alternatief muziekvoorstel inbegrepen.
Productietermijn: minimum 5 werkdagen
Kusttram | Hop En Shopdag | Wellness Sleep
Spot 1 stem + 1 achtergrondmuziekje.
Kenmerken:
Specifieke stemkeuze mogelijk, meerprijs voor A+ of A++ stemmen.
Spot eventueel als maquette geleverd (alternatieve muziekkeuze) zodat de klant een keuze kan maken in de context van de definitieve spot.
Tekstvoorstel geleverd door de studio op basis van geleverde informatie klant.
Eén (1) her-montage, aanpassing of alternatief muziekvoorstel inbegrepen.
Maximum 2 provincies.
Productietermijn: minimum 5 werkdagen en afhankelijk van de beschikbaarheid van de gekozen stem
Brugse Braderie | Realhouses | What If - Stad Kortrijk
Regiospot - Offerte
Spot 2 stemmen + 1 achtergrondmuziekje.
Kenmerken:
In deze formule kunnen 2 acteurs gecast worden voor een dialoogje + Voice Over.
Specifieke stemkeuze mogelijk, meerprijs voor A+ of AA+ stemmen.
Spot eventueel als maquette geleverd (alternatieve muziekkeuze) zodat de klant een keuze kan maken in de context van de definitieve spot.
Tekstvoorstel geleverd door de studio op basis van geleverde informatie klant.
Eén (2) her-montages, aanpassingen of alternatieve muziekkeuze inbegrepen.
Maximum 2 provincies.
Klant kan eventueel opnames bijwonen.
Productietermijn: minimum 5 werkdagen en afhankelijk van de beschikbaarheid van de gekozen stemmen.
Deba Meubelen | Amelior | Beka Bedden
Algemene & Nutige Informatie
De klant verwerft de gebruiksrechten voor 1 jaar, en enkel voor het specifieke doelgebied waarvoor ze gekocht zijn.
In dit geval een Regionale Radiospot te gebruiken in 1 provincie.
Regionale verwijzing in de tekst is verplicht voor alle regiospots.
Elk extra gebruik en/of in andere media is onderwerp van een verhoging van de gebruiksrechten.
Aanlevering definitieve spot bij VAR: minimum 3 werkdagen voor uitzending.
Tekst goedgekeurd door klant voor opname.
Uitspraak specifieke woorden (zoals naam, straat, …) verduidelijkt door klant.
Alle gebruikte muziek is Library muziek, rechten voor regionaal gebruik, 1 jaar, inbegrepen.
Aangifte Sabam door Studio.
Nieuwe opnames van, of correctie stem worden extra aangerekend.
Gebruik van bestaande, commerciële muziek zonder voorafgaande toelating is niet wettelijk.
Alle prijzen in Euro, exclusief BTW.
Weetjes
A+ en A++ zijn stemmen die meer vragen dan de gangbare stemprijs, extra’s worden netto doorgerekend.
Een Tag-on is een 5 seconden achtervoegsel bij de spot (Bvb. “Tot eind januari solden tot 50%")
Bij het gebruik van een Tag-on maken we dus een 25” spot + 5” achtervoegsel.
Of een 27" spot + 3" achtervoegsel. Let er dus op dat uw Tag-on's steeds dezelfde lengte hebben.
Een spot van 30 seconden bevat 70 à 80 woorden, cijfers voluit geschreven.
Een spot van 20 seconden bevat 40 à 50 woorden, cijfers voluit geschreven.
Een spot van 10 seconden bevat 20 à 25 woorden, cijfers voluit geschreven.
Een spot van 5 seconden bevat 10 à 13 woorden, cijfers voluit geschreven.
Cijfers worden voluit geschreven: "Nul zessenvijftig, zeventig, drieëndertig nul nul."
Hou het bij 1 boodschap, klaar en duidelijk.
Hoe minder tekst, hoe duidelijker de boodschap.
Vermijdt clichés (Voor een broodje groot of klein …)
Gebruik geen moeilijke woorden en/of zinsconstructies.
Geef de luisteraar een reden om “nu” te handelen. (Actie, promotie, ….)
Geef een antwoord op de vraag waarom men uw product (nu) zou kopen en niet dat van een ander.
Weet dat de luisteraar de spot enkel “hoort”, alleen als de spot uitnodigend genoeg is gaat men “luisteren”.
Contact & Informatie : 056/70.33.00 of email
All rights of the producer and of the owner of the recorded works reserved.
Unauthorised copying, public performance, broadcasting, hiring or rental of these recordings prohibited.
Copyright ©2006 Temple of Tune BVBA - All rights reserved. Website by NRG.BE |